Győrffy László: Az én fájdalmam a te örömöd 2013. szeptember 12. - 2013. október 12.
Magántulajdonban

Megnyitó: 2013. szeptember 11., SZERDA | 18.30 és 20.30 óra között.

A kiállítást Bartók Imre író, kritikus nyitja meg.

A kiállítás nyitva:
2013.09.12 – 10.12., kedd-szombat 11 és 18 óra között.

© szöveg: Győrffy László, Várfok Galéria

A Várfok Project Room őszi évadja Győrffy László egyéni kiállításával indul 2013. szeptember 12-én, és ahogyan azt már a művésztől megszokhattuk ez a tárlata sem lesz mentes a horrorral és pikantériával fűszerezett vizualitástól.

Győrffy László (1976, Budapest) az elmúlt egy évtized alatt hosszú utat járt be a 2000-es évek első felének digitális torzításokkal felülírt „technorealistaként” is emlegetett festményeitől, az utóbbi idők, az emberi test bomlását, a testrészek mutációját különféle technikákkal – rézkarc, kerámia, akvarell - ábrázoló számos sorozatáig. Szervesen alakuló életműve belső mechanizmusait és botrányos képi világát tekintve nemzetközi szinten a Chapman Fivérek, vagy Maurizio Cattelan nevével fémjelzett irányvonalban helyezkedik bele. Ambivalens világ az övé, ahol a szubjektum intimitása csupán látszólagos, a művészi kitárulkozás egy „trükkös” ön- és közbecsapás, mely a közízlés illemszabályait is tépázva keresi a kiutat a demagógiáktól mentes művészi szabadság felé, majd amikor rádöbben, hogy ez is puszta illúzió, maguknak a műtárgyaknak a pusztításába kezd.
Ez utóbbi fázis nyomait fedezhette fel a közönség Győrffy tavalyi „retro”(nekro)spektív kiállításán a székesfehérvári Szent István Király Múzeumban. A Várfok Project Room terébe tervezett, most bemutatásra kerülő installációban már hatványozottan van jelen a képek destrukciójának gondolata.

„Az én fájdalmam a te örömöd” című kiállítás Győrffy korábbi munkáihoz hasonlóan, de azoknál még hangsúlyosabban reflektál a kortárs művészet vagy az alkotó pozíciójára, illetve a nézői reflexekre.
„A tavaly elkezdett „absztrahálási” kísérlet folytatásaként olyan festmények elkészítése érdekelt, amelyek különféle módon leépítik, tönkreteszik, dekonstruálják saját magukat, oly módon, hogy a képek struktúráját fizikai deformációk, sérülések, idegen tárgyak (szögek, pengék, csavarok stb.) zavarják meg. A nadrágjában maszturbáló gyermekalakot (nézőt) szimuláló figura a kiállítótérben zavart keltve magán a tárlaton túl a szenvedő művész toposzát is dekonstruálja, ugyanakkor a mű címe (A bosszú angyala) egy transzcendens dimenzióból érkező intervenció lehetőségére, a megformált gyermek arányaihoz képest túlméretezett nemi szerve pedig egy nem-emberi entitásra is utal.
Az így keletkező feszültség a groteszk határsértés abszurd logikájában csúcsosodik ki: a fenséges és nevetséges, a szent és profán, az élő és élettelen összemosása nem csak a freudi halál- és életösztön elméletet hívja elő, hanem a modernizmus megváltó ígérete is megkérdőjeleződik.” – Győrffy László

english »
Archívum
SPIRITUSZ SZEKCIÓ

Feltörekvő tehetségek, friss irányvonalak

Alkotók
Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy értesülhessen a legfrissebb eseményeinkről!

Partnereink
Bor Társaság Hotel Castle Garden
StocekANY Biztonsági Nyomda
 
      
Kiemelt informatikai partnerünk
PiarSoft

Alapítvány

A Várfok 14 Galéria Alapítvány tevékenységéről bővebben.

tovább
© Várfok Galéria | 1990 óta | Régebi honlapjaink: 2000-2004: Várfok 1.0 | 2004-2009:    | 1012 Budapest, Várfok u. 11. | Tel: (+ 36.1) 2135155; (+ 36) 30.562 2772 | galeria@varfok-galeria.hu